lunes, 24 de diciembre de 2012

FELIZ NAVIDAD Y PROSPERO AÑO NUEVO 2013

Los alumnos de 5ºB de Primaria del Colegio San Gregorio-La Compasión en Aguilar de Campoo os desean Feliz Navidad y Prospero Año Nuevo 2013.

domingo, 9 de diciembre de 2012

NUESTRA CANCIÓN PARA EL FESTIVAL DE NAVIDAD

Siguiendo con la tradición el próximo día 21 de diciembre de 2012, la clase de 5ºB junto con el resto de clases de 4º , 5º y 6º organizaremos un festival navideño para la residencia de los Ancianos Desamparados en Aguilar de Campoo.
Vuestro tutor os propone realizar una dramatización de esta canción.
Porque esta canción. Primero porque tiene una buena razón de su existencia: "Suchard y Maldita Nerea han colaborado para componer la canción "Hecho con tus sueños". Si la descargas, Suchard y Maldita Nerea donarán todos los beneficios a la ONG Banco de Alimentos, que ayudará a miles de familias a celebrar la Navidad que sueñan."

Y segundo porque tenemos razones para alegrar con esta canción.
Así que pensad en gestos, cosas, muecas y un largo etcétera para dramatizarla.

Aquí podéis ver el vídeo y más abajo la letra de la canción:



Maldita Nerea - Hecho Con Tus Sueños

Si, si, están en todos lados
Van recorriendo el mundo
Haciendo que te sientas raro
Los sueños no descansan siempre quieren mas,
Siempre quieren más, y más.
Veras no hay nada parecido
Soñar es lo mejor que este planeta ha conocido
La vida es del color que tú quieras soñar, que tú quieras soñar.
Sueños pequeños, sueños grandes
Dime tú si hay algo mejor
Que sea más interesante
Y que quepa en esta canción, canción, tu canción.


Cerrar los ojos siempre es lo primero
Si tengo un sueño, me lo como entero
Así se cumple, ya no puede escapar
Esa es la verdad, eso es lo que quiero.



Está bien, lo tengo merecido
Me he convertido en un muñeco teledirigido
Por un montón de sueños que me piden mas
Siempre piden más.
Sueños pequeños, sueños grandes
Dime tú si hay algo mejor
Y que quepa en esta canción.



Cerrar los ojos siempre es lo primero
Si tengo un sueño, me lo como entero
Así se cumple, ya no puede escapar
Esa es la verdad, eso es lo que quiero.
Y no te engañes hay que ser sincero
Para soñar hay que empezar de cero
La suerte ayuda a los que quieren volar
Mas allá del mar, mas allá del miedo.



Para acabar en el principio
Y entenderlo todo mejor
Busca en tu corazón
Seguro que hay un sitio
Para que soñemos tú y yo
Tu y yo



Soy el que siempre llegará primero
Aquel que saca sueños de un sombrero
Y hace que vuelen hasta la eternidad
Esa es la verdad, eso es lo que quiero.
Y no te engaño soy un caballero
Hecho con sueños que me como enteros
La suerte sabe que yo puedo volar
Mas allá del mar, mas allá del miedo.




Cerrar los ojos siempre es lo primero
Si tengo un sueño, me lo como entero
Así se cumple, ya no puede escapar
Esa es la verdad, eso es lo que quiero.
Y no te engañes hay que ser sincero
Para soñar hay que empezar de cero
La suerte ayuda a los que quieren volar
Mas allá del mar, mas allá del miedo.



La suerte ayuda a los que quieren volar

Mas allá del mar, mas allá del miedo.

viernes, 7 de diciembre de 2012

POPPLETS ABOUT FORCES

Once we have finished the unit about forces it's time to review with your mind maps created with POPPLET:


But this time it's going to be a bit more difficult than other times. As you know along this unit we have done some experiments and we have found forces in our daily life, and we have done the same with simple and complex machines. 

So in this final task of Science you HAVE TO take your own photos, to use in the POPPLET. Instead of using photos from different websites. 

To sum up, you will do the POPPLETS as we used to do at the end of the Science unit but this time you will look the examples of forces and machines in your real life.



DID WE LIVE IN THE PAST?


FAMOUS IN THE PAST




  1. Create a presentation with five slides:
  2. First slide: TITLE (Your costume´s photo)
  3. Second slide: Write nine sentences about you.
    • Use Grammar ticket A.B. page 26. Have to / don´t have to.
    • Use the key words C.B. page 24.
      • Clean the floor.
      • Do the shopping.
      • Do the washing-up.
      • Make (your) bed.
      • Take the rubbish out.
      • Tidy up
      • Go to the market.
      • Look after the animals.
      • Look after young brothers and sisters.
  4. Choose a famous to this presentation and you have to dress-up like his or her.
  5. Make pairs and you have to imagine that you were a journalist years ago. You are going to make questions sentences to interview your partner.
    • Use Grammar Ticket A.B. page 28. Past simple questions.
    • Yes / No.
    • Wh-questions: What, where, who, when, why and How.
  6. Rec the interview and upload to youtube. (SCRIPT)
  7. Use the answers to write a composition about your famous partner.
    • Use Grammar Ticket A.B. page 24. Past simple and list of irregular verbs on page 92.
    • There will be seven sentences or more in the composition.

And your evaluation will be with this rubric:

RÚBRICA DE EVALUACIÓN:


miércoles, 5 de diciembre de 2012

INSIDE A MACHINE

During the last session we studied how we can uses forces in simple machines and how our lifes are easier with them. Now if we combine those simple machines we can have complex machines as a bicycle, a car engine or a computer.




IN A COMPLEX MACHINE WE HAVE TWO PARTS:





LET'S HAVE A LOOK TO THIS VIDEO AND YOU WILL KNOW HOW A CAR ENGINE WORKS:



ONE OF THE MACHINES WHICH WE USE MORE IS THE COMPUTER, it is also made from diferent operating parts, have a look to this website to know a bit more. 



With this funny game and helping the robot you will need to use are the knowlegde you've acquiered along this unit. So you have to think a bit and I hope you have fun. 


lunes, 3 de diciembre de 2012

USING FORCES MACHINES

Let's move into a new Science topic.

We learnt that the FORCES are action which make objects move, stop or change shape.

Today we are going to learn how to use this forces. We can use the forces when we use the machines. 
Machines can be:
  • SIMPLE: they have a few components.
  • COMPLEX: they have many components. 
Let's have a look to this video about SIMPLE MACHINE:



As you could watch in the video MACHINES make our lifes easier. 
Can you identify what the six simple machines are?
  • Lever.
  • Pulley.
  • Wheel and Axel.
  • Inclined Plane.
  • Screw.
  • Wedge.
NOW IT'S YOUR TURN!!!!! Could you identify examples of the six simple machines in your real life? It is easier than you think. JUST LOOK AROUND, there are a lot. 


CHECK YOUR LEARNING ABOUT SIMPLE MACHINES WITH THIS TWO ACTIVITIES.